KAPADOKYA- iÇ ANADOLU 12. GÜN : KÜTAHYA

Eskişehir gezimiz akşam üzeri sona eriyor. İstikamet Kütahya... 1 saat sonra Kütahya'dayız.

Kütahya şuan çok popüler olmasa da eski zamanlarda önemli bir şehir. Dünyanın ilk ticari borsa binası burada bulunuyor. Çinileri ve porselenleriyle adını duyurmuş bir şehir. Benim için en önemli ayrıntı da Başkomutanlık Meydan Muharebesi savaşının burada gerçekleşmesi... Dumlupınar'a mutlaka uğranmalı.

Hemen öğretmenevine yerleşiyoruz. Öğretmenevi çok yeni değil.  Yenilenme zamanı gelmiş. Aracımızı arka sokağına park ediyoruz.

Hava kararıyor ve karnımız zil çalmaya başladı. Antepli Seyfi'de yemek yiyoruz. O da idare ederdi. Çok da tavsiye etmem. Unutulmaz bir tat bırakmadı. Sevgi Yolu'ndan biraz hediyelik eşya bakıyoruz. Sonra da dinlenme zamanı.

Sabah kahvaltıdan sonra ilk durağımız Kent Tarihi Müzesi oluyor.

Kent Tarihi Müzesi: Müze eski Türk evlerinden oluşan çok güzel bir sokakta bulunuyor. 3 katlı tarihi bir ev çok güzel düzenlenmiş.

Zemin katta Kütahya'nın geçmişine dair belgeler ve fotoğraflar var.
1. katta kaybolmaya yüz tutmuş meslekler var. Nalbantlık, bakırcılık, sepetçilik gibi... Bu bölüm oldukça ilgimi çekti. Hepsini fotoğraflamaya çalıştım öğrencilerime göstermek için.

2. katta ise Kütahya'daki ev yaşamı, düğün, kına gecesi canlandırılmış.

Arkeoloji Müzesi: Sonraki durağımız arkeoloji müzesi.  Ulu Cami'nin yanındaki bir medreseyi arkeoloji müzesi olarak düzenlemişler. Müzedeki en önemli eser Aizanoi antik kentinden çıkarılan Amazonlar Lahiti'ymiş. Zaten lahit hemen dikkat çekiyor. Onun dışında da çok eser barındıran bir müze değil burası.

Kütahya kalesi ve Döner Gazino'yu gördükten sonra Kütahya'dan ayrılacağız. Çünkü Dumlupınar ve Aizanoi Antik Kenti'ni görmek istiyoruz.

Kütahya'da vazo heykeliyle resim çekilmeden dönmek olmaz tabii :)

Kütahya Kalesi:  Kaleden geriye hiçbir şey kalmamış. Kale çok güzel bir Kütahya manzarası sunuyor fakat oldukça bakımsız. Etrafı çer çöp dolu.

Buradaki Döner Gazino 45 dakikada 360 derece dönerek misafirlerine tam tur bir Kütahya manzarası sunuyor. Fiyatlar uygun işletmesi belediyeye ait.

Aizanoi Antik Kenti: Kütahya'ya 50 km uzaklıkta, Çavdarhisar ilçesinde
bulunan kente yaklaşık 1 saat içinde varıyoruz. Aizanoi'yi ilk gördüğümde gerçekten şaşırdım. Bu kadar az bilinen bir antik kent nasıl bu kadar güzel olabilir. Nasıl bu kadar az reklamı yapılmış olabilir?

Burası dünyanın bilinen ilk borsa binası.

Sütunlardan oluşan yapı Zeus Tapınağı... Tapınağın alt katında büyük bir salon bulunuyor.

Tapınağın dışında ise bir kadın var: Kibele... Saçları dalga dalga omuzlarına düşmüş. Kibele'nin durduğu açıdan Zeus Tapınağına baktığınızda muhteşem bir açı yakalanıyor. Çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

Antik kentin tiyatrosu da var. Tiyatrosunun  beni pek etkilediğini söyleyemeyeceğim ama tapınak hakikaten takdire şayan. Antik kent listemde ilk 5 e girer burası...

Müzekartla burayı para ödemeden gezebilirsiniz.

Zafertepe Anıtı: Anıt Altıntaş ilçesi yakınında bulunuyor. burası Başkomutanlık Meydan Muharebesinde Atatürk'ün '' Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz'dir ileri...'' dediği yer. Burada resim çekilip Dumlupınar Şehitliğine doğru gidiyoruz.

Dumlupınar Şehitliği: Başkomutanlık Meydan Muharebesi Afyon'da başlamış ve büyük bir zaferle Dumlupınar'da sona ermiştir. Tüm şehitler anısına Kültür Bakanlığı 70 yıl sonra bu şehitliği yaptırmış.

Buradaki şehit baba oğlu anıtı oldukça dikkat çekici. Kara Ali Çavuş Milli Mücadele sırasında cepheden cepheye koşmuş 11 yıl sonra burada büyüyüp asker olan oğlunun kollarında şehit olmuş. Oğlu da izmir'e giren birliğin başındayken babasına kavuşmuş :(

Vatanımızın, milletimizin ve cumhuriyetimizin kıymetini daha iyi anlamak için şehitlikleri görmeye, o insanları tekrar hatırlamaya o kadar çok ihtiyacımız var ki...

Biz Kütahya gezimizi aynı zamanda da İç Anadolu & Kapadokya turumuzu burada bitiriyoruz. İstikamet İzmir. Yani evim :)