KAPADOKYA- iÇ ANADOLU 7. GÜN : ÜRGÜP

Sabah kahvaltıdan sonra eşyalarımızı toplayıp arabaya yerleştiriyoruz bugün Ürgüp'ün köyünde oturan arkadaşlarımızda kalacağız. Diğer gün de Kayseri'ye geçeceğiz. İlk gideceğimiz yer bir zamanlar paramızda resmi olan üç güzeller...

ÜÇ GÜZELLER: Geldik peri bacaları dendiğinde akla gelen tek resme. O meşhur üç peri bacasına. Bölgede çeşit çeşit oluşum var fakat benim kafamda oluşan tek resim şapkalı peri bacaları... Bir de hikayesi var tabii. Yıllar yıllar önce bir prenses bir çobana aşık olmuş. Kral kızını çobana vermek istememiş; böylece çoban ile kız kaçmışlar. Aylardan sonra prenses babasını özlemiş kocasını ve çocuğunu alarak babasına gelmiş. Babası prensesi görmek istememiş, öldürülmeleri için adamlarına emir vermiş. Prenses de lütfen ayrılmayalım diye dua etmeye başlamış. Duası kabul olmuş ve üçü birden taş kesilmişler. Uzun peri bacası çoban, ortanca prenses küçük olan da çocukmuş. Artık yıllarca birlikte kalacaklarmış.

Daha sonra Hayaller Vadisi'ne gidiyoruz.

DERVENT HAYALLER VADİSİ: Bu vadinin başında deveye benzeyen bir peri bacası göze çarpıyor. Adına hayaller vadisi denmesinin sebebi buradaki her oluşumun bir nesneye benzetilebilmesi. Ama hava o kadar sıcak ki arabadan inemiyorum bile. Devenin resmini bile eşim çekiyor. Vadi yarım saatte gezilebiliyormuş. Tepesinde mükemmel bir manzara varmış. Giderseniz benim yerime de çıkın :)

TURASAN ŞARAP FABRİKASI: Biz hediye edeceğimiz şarapları buradan aldık. En uygun fiyatlar buradaydı. Eğer ekonomik düşünüyorsanız hiç riske girmeyin.

ÜRGÜP: Ürgüp normal bir kasaba görünümünde çok fazla gezecek yeri yok.  Buraya tur otobüsleri dizilerin çekildiği konakları göstermek için uğruyorlar.

ASMALI KONAK: Ürgüp Asmalı Konak sayesinde popüler olmuş. Hakikaten düşünüyorum da bazen diziler olmasa halkımız böyle yerleri nasıl tanıyacaktı kimbilir. Ben de bu dizinin müdavimlerindendim. Lisedeydim o zamanlar :) Tabii hala hatırlıyorum diziyi, karakterleri. Mutfağındaki dedikoduları, Bahar'la Seymen'in kavgaları nasıl etkilediyse artık. En sevdiğim Türk dizilerinde ilk beşe mutlaka girer.

Buraya giriş 2 tl. Kapısındaki teyzelerden Dicle sürmesi alabilirsiniz. Kapıdan içeri girince hemen yandaki odada bebek koleksiyonu var. Oldukça ilgi çekici. Biraz ilerleyince meşhur mutfak çıkıyor karşımıza. Dicle'nin penceresinden de mutlaka bakılmalı :)

Merdivenlerden çıkınca Seymen ve Bahar'ın odasını görüyoruz. Bu oda aynen dizideki gibi bırakılmış.

MUSTAFA PAŞA KONAĞI: Bu konak da Asmalı Konak'ın ilk çekildiği konak. Daha eski, ihtişamlı, daha ev gibi bir konak burası. Diğeri modern ama yapay, ben yeniyim diye bağırıyor. Bu konağın kirasıyla baş edemeyip diğer konağa geçmişlerdi. Dizide de eski konak yakılmıştı :) Şuan bir restoran olarak hizmet veriyor. İçini gezemiyorsunuz yemek yemezseniz.

Arkadaşlarımızla buluşup köye doğru yola çıkıyoruz gece orada kalacağız. Ama akşam gezmek için Ürgüp'e tekrar uğruyoruz ki Temenni Tepesi'ni görelim.

TEMENNİ TEPESİ: Buradan baktığımızda bütün Ürgüp'ü tüm ihtişamıyla görebiliyorsunuz. Mutlaka ama mutlaka uğrayın. Tepede Selçuklu Sultanı Kılıçarslan’ın türbesi var.

Kapadokya'ya o kadar çok uzak doğulu turist uğruyor ki... Artık Ürgüp'te uzak doğu restoranları açılmaya başlamış. Sayıları katlanarak devam etse keşke.

Gece yattığımda yine deliksiz bir uyku bekliyor beni. Bölge o kadar sıcak ki gündüzleri gezmek çok zor oluyor. Ama karasal iklimin cilvesi olsa gerek akşamları serinliğe bırakıyor kendini. İzmir'de olsak klimasız yaşayamazdık diye düşünüp uykuya dalıyorum. Yarın Kayseri'deyiz. Bakalım Kayseri'yi sevecek miyiz ?